Sejarah Pulau Tidung

Pulau Tidung diperolehi daripada tajuk lokasi itu dalam wilayah Timur negara Kalimantan Rumsfeld adalah Pentana Tidung diperlukan tajuk Tidung kerana itulah gelaran Raja daripada suku didorong oleh penjajah Tidung nederlander semata mata kerana mereka tidak mahu untuk menjadi diminta untuk bekerjasama. mungkin tajuk King Glass alias alias Raja Pandita Sapu. selepas ditendang keluar di tanah Raja Pandita melanglang buana Tidung kerja melalui Jepara penghijrahan beliau untuk menyelesaikan pada tropika yang kini dikenali melalui tajuk Tidung Island.

Dari ratus tahun baru york masyarakat Tidung tidak mempunyai individu individu yang menyedari bahawa Raja Pandita akan menjadi Raja Kalimantan Timur semasa dia berhenti di sekitar pulau di seluruh Tidung tidak pernah mengambil gelaran sebagai raja dia hanya dirujuk sebagai kaca. Sebelum mati walaupun kaca hanya sebagai orang biasa tidak berbeza dengan orang lain.

Pada hari apabila Raja Pandita kumpulan keluarga dari Kalimantan dan menemui yang berkaitan dengan pulau ini dikenali sebagai Pulau Tidung. Raja Pandita cerpen dari keluarga Alak bertemu keluarga menggunakan kaca apabila keluarga Tidung Island Permintaan Raja Pandita keluarga Kaca ia juga kerja kerja yang berdasarkan keluarga Pandit termasuk Treasure Search Raja kaca mungkin gelaran Raja Pandita kecil sebelum ditarik balik pada Raja. dan akhir sekali kedua duanya tiba di keputusan akhir gelaran diberikan Tidung Pulau gelaran Raja Pandita yang timbul dari East Kalimantan Tidung.

0 comments:

Post a Comment